Summa sidvisningar

fredag 9 januari 2009

Too much garlic:)!

Idag har jag varit i säng hela dagen..Magont.
Rikard är glad i att lägga vitlök i maten och det är ju jätte gott.
Vi år spaghetti och köttfärssås igår, MED vitlök och idag slog magen revolt..
Ajaj, magkatarr säger jag..men nu 20.37 känner jag mig bättre.

Christina och syrran har varit gulliga och tagit allt med hästarna..
Jag och Christina satt och mös med te och kaffe igår, och pratade lite hur vi ska gå till väga med ridningen nu till våren.
vi ska leta upp lite ridvägar bakom ridhuset i Askeröd och mot Västerstad.
Sen blir det trailern till skogen har jag tänkt, och syrran ska hänga på.

Jag har haft tid att tänka, i sängen och har planerat lite inför kurserna.
De flesta kursdeltagarna i hästmassagekursen har skickat in sitt första delprov, så nu är det dax med nummer två.
De ska få en dvd nu med mer ingående helkroppsmassage.
En av tjejerna skall ut och massera 2 islandshästar och det skall bli intressant och höra hur det gått.

Jag skall till en elev på måndag och hjälpa henne med sin häst. Hon har upptäckt något i bogen, så vi ska se vad det är..
Jag tycker det är så roligt med dessa kurserna eftersom det ger mig så mycket tillbaka, dels kontakten med liksinnade och dels att få dela med sig och att hjälpa andra att få jobba med sitt drömyrke.
Vi ska jobba en hel del med hästpsykologi också, så de får en riktig helhet kring hästen.

Det är som jag alltid säger massagen är fantastisk, men psyket är så viktigt, hur hästen egentligen mår. Det är lite utav ett detektivarbete som är så intressant att jobba med.

Läsa av hästen och tänka på sina gester och andning för hästen läser oss hela tiden.

Jag har funderat på mitt nya kontor, vårt före detta sovrum. Det börjar bli en hel del pärmar nu med papper mm. Tänkte skaffa en rums avdelare, så hälften blir gästrum.

Vi ska göra ett eget skrivbord, Rikard har en rolig idè kring det. Sen får det bli en bokhylla. Ska försöka hitta någon snygg hästtavla också att sätta upp.

Sen har tankarna gått till Chester, och träning och jag ska ut och konditionsträna när vädret tillåter. Ska försöka ta oss till Revinge och klättra också, så vi får lite muskler.

Jag ska ringa en hopptränare och komma igång med hoppningen också, det är Chesters favorit aktivitet:)

Christinas pojke Axel, har varit och lekt med Michel idag och de hade jättekul.
Det blev pang pang lek, Transformers och de var ute i regnet en stund och sist lite tv-spel.
Kul att det gick bra det var första gången de träffades, och när de skildes åt kramades de, så himla gulligt.
Rikard har varit så gullig idag och kommit in och "tittat" till mig och fixat med mat och dryck.

Han är min stora stöttepelare i ur och skur, vi bollar allt mellan varandra.
Jag skall rida dressyr för honom imorgon för han har det där rätta horsemans eye, om ni förstår vad jag menar.

Ska försöka ta oss till ridhuset imorgon, här hemma är rena isbanan.

1 kommentar:

AndrÈns sa...

Ja, Michel vill också leka igen.
Syrran är ett slang för syster.
Min syster Pauline:)