Summa sidvisningar

söndag 15 mars 2009

En fullspäckad vecka framför oss!

Igår jobbade jag med Maverick, gick en sväng med honom och då blev han busig och ville leka..
Nej sa jag nu skall vi bruka allvar i 20 minuter, det tog en bra stund att övertala honom:)
Han ville så gärna naffsa mig och fäktas lite med frambenen likt en hingst..

Stona brunstar och fåglarna kvittrar så våren känns av och det märks ju tydligt på hästarna.
Jag fick bli lite "barsk" i mitt kroppspråk och flyttade undan honom. Han fick inte komma nära mig förrän han kunde gå ordentligt sidan om mig.
Vi riktade energin med förflyttningar och tillslut så förstod han att han inte fick "leka" med mig.

Nu har vi fixat bort alla löv från gården och samlat ihop skräp och eldat.

Jag har fixat lite extra i stallet, och äntligen fått iväg beställning till Börjes och skall köpa: Tränshängare, täckeshängare och en massa krokar till stallet..

Äntligen skall det bli ordning i stallet en gång för alla.. bygget är klart så att säga, nu är det finliret kvar..

Vi ska mura igen några sparkhål i väggarna och högtrycks spruta väggarna och måla om.
Jag tror jag vill ha Svart, grönt och gult..
Detta skall vi göra nu på våren....
Lääängtar sååå tills dess.

Nu så ska jag skriva ut prov som eleverna skall få imorgon.
kram..

Inga kommentarer: