Summa sidvisningar

tisdag 10 mars 2009

Träning och träning, hur kul som helst:)

Igår longerade Johanna Hassel i skol longering och det gick bra.
Maverick blev också longerad av Johanna och en stund av mig. Först lite ryktning och gnugg av Johanna.

Det blev lite klassiskt istället för horsemanship..men det var inga problem, det var bara och tänka på sin kropp och använda små signaler, som han lärt sig innan.

Jag red Chester och han var superpigg, det gick jättebra både i skritt och trav, jag älskar verkligen den hästen:)

På kvällen blev det crosstraining jag träna i 16 minuter och sen var det Rikards tur och han träna i 20 minuter, sen var det nogrann stretching och en skön dusch:)

Idag har Johanna skött uttagning av hästarna, och fixat och ridit Spinell..
Spinell var pigg och låg på, hon är ju inte gammal galopphäst för ingenting.

Jag o Rikard o Michel har ordnat in pärmar och papper där det skall vara, i hyllorna och samtidigt har jag skött lite svar till elever och kunder.

På eftermiddagen kom Veronica S och då var det Mavericks tur att komma ut på grusvägen och att komma fram i trav.
Upphoppet från pallen är inga problem nu..


De gamla damerna mumsade hö och tittade upp då och då:)

Sen fick Veronica s rida lektion för mig på Chester..Lite dressyr och markarbete över bom.



Det var allt för idag/kram

Inga kommentarer: