Summa sidvisningar

tisdag 17 februari 2009

Älskade hästar

Idag, har bara allting rullat på.. jag jobbade vidare på min bok i ledarskap..Ett bokbolag vill ge ut den, så jag finslipar den i kanterna:)

Efter det begav vi oss ut och pysslade och gjorde iordning Maverick..
Han var så himla lugn och fin och njöt i fulla drag av ryktningen, vi har blivit riktiga kompisar.
Sen gick vi ut och jobbade i corallen, och Maverick drog mot corallen, så han längtade efter att jobba.
Helt otroligt vad han är samarbetsvillig...

Vi körde lite vändningar och han var på hugget hela tiden..framåt tänkande:)

Inkallning

Efter vi jobbat en stund på marken tog vi uppsittning och red i skritt i båda varven, i linan, nu kommer vi snart att ta det utan lina, men eftersom Maverick varit en bockmaskin så tar vi det lugnt:)

Dzax tur, in i stallet och lite ompyssling..han har börjat fälla en hel del och var lite irriterad i stallet..
Ricke gick ut med honom i corallen, medan jag hämtade hjälm och vantar..
När jag kom ut hade Ricke satt igång musik på mobilen, och "dansade" med Dzax i corallen..
Jag gick tyst dit och det var helt fantastiskt med höga benlyft och "skänkelvikningar och vändningar, totalt uppslukade av varandra.
Här kan vi snacka om relation av ödmjukhet inför varandra:)

Sen var det dax för mig att hoppa upp och rida och vi bara hoppades på att han skulle vara lika positiv, och DET VAR HAN..
Han var så lugn och fin och till och med överlät mig att "ha koll på läget"




Vi blev så uppvärmda och energifyllda efter kaffe och te, så vi åkte pulka med Hassel över åkrarna och jag gosade med Chester en lång stund, och sen tog jag itu med stallarbetet..
Nu vankas det middag...vi hörs snart kram

Inga kommentarer: