Summa sidvisningar

torsdag 26 februari 2009

Upp och nergång..

Jag red Maverick i tisdags och det gick jättebra, han gillar sina uppgifter lilla "blacken". Skrittar på med ordentliga kliv, som är bra för ryggaktiviteten.



Jag red min lilla Chester och hoppade upp från min vattentunna, så sa jag till honom, pst lilla gubben det är din gamla matte, var nu stilla. Han stod blick stilla och jag blev tårögd, han brukar kunna skutta runt, men han förstod. JAg älskar min lilla skimmel, så det gör ont i kroppen, ibland.
Vi övade litet på vändningar alà J M och skrittade i snön och bara njöt.

Igår red jag Dzax, som inte riktigt varit på humör den senaste tiden:(
Det gick hyfsat, en stund, i skritt och lite trav, TILLS han kastade sig till höger, stod sen på två, ben, ner och kastade sig en gång till till höger och sen en serie bocksprång och då flög jag, och det slutade med hjärnskakning och ont i rygg och höft, suck!! Jag hann varken tänka eller blinka..-lilla gosse, vad tänker du på?



Nu har vi beslutat att han skall åka hem och vara i lugn och ro, troligtvis är han i en tillväxt period.

Musklerna är fina och elastiska, men han fäller väldigt och ser ut att ha börjat att växa ännu mer, arab och redan 160:)Han kommer tillbaka, när han är mogen:) Vissa hästar, tar längre tid och den tiden måste de få, precis som vi människor.

Veronica jobbade med Maverick idag tillsammans med min man.

Efter en stund att det var fika ....ahh


Herregud vad jag känner mig bortskämd, men det är härliga människor som finns runt om mig, det brukar alltid min mamma säga, när hon läser bloggen. Vilka fina människor du har kring dig och det vet jag verkligen och jag är noga att säga det också till dem. Det är ibland så skönt att med några små ord höra hur uppskattad man är, det kan lyfta en hel dag, eller hur?

Inga kommentarer: