Summa sidvisningar

torsdag 12 februari 2009

Maverick och Dzax ridna och momsen gjord, puh

Idag har jag suttit och gjort annonser hela dagen, samt momspappers jobb..så nu är det ordning och reda på "kontoret".

Veronica S kom hem med Rikard och Michel, idag, tisdagar och torsdagar är spikat nu:)
Vi tog Maverick med en gång, Veronica borsta och jag började mocka.

Det gick jättebra, uppsittning och vi skrittade i både höger och vänster varv i ca 15 minuter..Maverick verkade nöjd med sig själv, den lilla gossen:)

Veronica S på Maverick, de ser så glada ut:)

Sen var det Dzax tur..han var inte så road idag av att gå fram med en gång..han stod på två ben och kastade sig ett par gånger..
Veronica fick göra huvudkontroll och höftkontroll och flytta bakdelen på honom. Då äntligen slappnade han av..
Då red vi i både höger och vänster varv, volt tillbaka, halter och bogkontroll..det gick jättebra. Avslappnad blev han och tyckte det var riktigt kul.
Nu hoppas vi att han behåller den känslan till imorgon:)

Vi gjorde färdigt stalljobbet, nattfodring och insläpp på 30 minuter..Jag och Veronica jobbar/tänker väldigt lika:)
När vi kom in hade Rikard lagat spaghetti och köttfärssås, mums..
Michel gjorde mig en god cappuccino, han har lärt sig nu av Rikard som gör sisådär 3-4 stycken om dagen:)

Stackars Christina ligger hemma i influensan, jag känner verkligen med dig Christina, vet hur det känns, vi låg hela familjen i julas, fy katten.
Christina har börjat på vår massage utbildning, hoppas du orkar läsa lite, gumman..

Spinell med lilla Christina på ryggen..


Nu har Johanna skollov, så nu har hon fått ett projekt att jobba hemma med sin medryttarhäst att få upp honom i grundkondition och hjälpa honom att muskla sig rätt, med massage och träning.

Jag är så glad att ha fått så duktiga, orädda/ödmjuka medhjälpare i stallet.
Vad skulle jag gjort utan er..

Inga kommentarer: