Summa sidvisningar

onsdag 11 februari 2009

Nu är vi igång med en ny grupp i till diplomerad hästmassör av ATS

Sista paketet blev skickat i går kväll till distans kursen till diplomerad hästmassör av ATS. Det är så kul med alla dessa personer och deras brinnande intresse, man känner igen sig själv:)

Idag hade det snöat in i en del av stallet, så det blev mockning och lite skottning. Tur är att det inte kommit något in i boxarna utan lagt sig fint utanför i en liten driva..det hade blåst in igenom en liten liten glipa i stalldörren. Snön är otrolig på att leta sig in:)

Hästarna har lekt och levt rövare i hagen, hellyckliga över snön. Det är härligt med detta vita vintertäcke, och ljust blir det. Man blir glad av det, tycker jag och får extra energi.

Jag löslongerade Maverick i corallen idag, och han var så med på noterna. Han stod löst medan jag smekte honom runt och över hela kroppen, och han rörde inte en fena. Han fick sen uppgift att gå ut i vänster varv och hela tiden hade jag hans öra riktat till mig. Vi vände till höger och allt bara flöt, riktigt kul:)

Jag red Dzax idag och han var pigg och busade lite, men nä nä, sa jag och gjorde huvudkontroll till vänster. -Jaha sa han, fick jag inte göra så- okej då vill jag inte gå framåt:) jodå kom igen nu kompis, så går vi..Okej då..då berömde jag och sen fick han bli fri, duktiga känsliga kille.

Michel och Johanna körde pulka när förskolan var slut och kastade snöboll, medan jag fodrade, och tillslut var han så röd om fingrarna min lilla gosse..
Han fick mina vantar och då, blev man bombarderad med snöbollar, den lilla busen:)

När vi kom in blev det goda semlor och cappuccino, som min goe man Rikard fixat till oss..gu vad mysigt i köksvärmen med tända ljus och snö utanför fönstret..
Michel längtar så till High Chaparall, så vi har pratat om det nu några kvällar, så till sommaren åker vi dit i 3 dagar har vi tänkt..ja sommaren ja, det är ju faktiskt inte så långt dit vid närmare eftertanke.
Må nu så gott alla, och sköt om er..kram..

Inga kommentarer: