Summa sidvisningar

tisdag 7 april 2015

Annandag påsk, motorcykel och häst

Idag åkte Rikard iväg tidigt till Göran för att köra motorcykel. Det var mulet så det var ganska kallt att köra idag trots bra kläder. Jag gick ut och fodrade hästarna och släppte ut dem och Prince och Limbo tog tid på sig att sträcka sig och gäspade gång på gång. De har blivit nattramlare hela flocken precis som resten av familjen.

Rikards lånehoj.. Hästarna har fått en konkurrent ;)
Jag gick in och satte på kaffe och kollade mejlen. Det visade sig att jag kommer ha en hel del att göra imorgon med journaler mm. Tur då att jag älskar mitt arbete och faktiskt ser fram emot det. Vi ska också iväg och köpa mer lina till hagarna då de ska utökas ännu mer. Det kommer att uppskattas av de fyrbenta vill jag lova.

Rikard kom hem efter ett par timmar och då tog vi en kaffe fika. Vi satt en lång stund och pratade om barndomen och skolan och lägenheten i Malmö. Jobben vi hade och fortsatte så tills vi kom fram till nutiden. Vilken resa vi gjort tillsammans ifrån vi var 17 år fram tills nu när vi i år båda ska fylla 45 år.

Vi hoppas på många lika otroligt spännande och kärleksfulla år till tillsammans. Vi har verkligen växt samman och det är så härligt att till och med känna sig lite nykär då och då..


Tidigare ikväll var solen framme och var så varm och skön. Då bestämde vi oss för att sitta upp på Prince igen och idag släppte Rikard ut mig i repet och vi tränade på framåt och styra ut i en större cirkel med kroppsmedvetenhet. Prince var lugn som en fillebunk och bjöd på sin bästa sida. Jag älskar verkligen den lilla hästen. Efter en stund medans vi tränade så för ett ögonblick så kände jag mig väldigt här och nu så härlig känsla.

Jag måste också köpa en ny sadelgjord till Prince då storlek 110 är alldeles för litet till honom. Så Chesters gamla gjordar är för små. Jag tänker köpa en brun med resår i båda ändar och något anatomisk och mjuk över bröstbenet.


Inga kommentarer: