Summa sidvisningar

fredag 3 april 2015

Dille på hästsaker

Nu är det snart tre år sedan som vi flyttade hit till Ljungstorp. Det har gått väldigt fort men när man tittar tillbaks så har vi hunnit med hur mycket som helst.

Vi har hunnit ha 6 träningshästar (som vi inte skulle syssla med här ;) ) Men ja ibland kan man bara inte låta bli då det är så rrrroooligt :) Vi har haft väldigt mycket elever här och det är så roligt att kunna vara "hemma" och erbjuda sovplats, boxplats samt att kunna vara i ett ridhus utan att ta sig iväg och behöva boka mm. Ja dessa tre år har varit intensiva och givande. Det har också hänt tråkiga saker som när min bästa vän fick somna in, min systers och mitt egna gamla fullblodsston fick somna in. Men de fick uppleva gården tillsammans med oss och det är jag tacksam för.

Dagen innan Chester fick gå så var Michel och jag ute en runda i skogen och galopperade nere på banvallen. Det är sådant som finns med mig för alltid!

Huset är väldigt stort och under dessa år har vi samlat på oss saker och önskat saker i födelsedagspresenter och julklappar för att skapa vår egen nisch i hemmet.

Jag har hittat väldigt fina saker nere på amnesti och även på tradera.
Det har blivit en del hästprydnader och jag var rädd att det skulle se för mycket ut men de ser ut som att här har de alltid funnits. Det är tacksamt när det blir så.

En ny grej som är inhandlad är en typ av gobeläng som är gjord på ett antikt vis. Den är så vacker och imorgon ska den spikas upp på vår "veranda" där vi äter frukost och middag.

Visst är den vacker :)

 

Inga kommentarer: