Summa sidvisningar

torsdag 9 april 2015

Linser, bönor och hästar

Idag var vi i Höör på city gross och storhandlade. Jag tycker att torsdagen är en bra dag att handla på.
Då kan man ta det lugnt på fredagseftermiddagen och ta tidig kväll med fredagsmys. Vi handlade hem en hel del frukt och grönsaker och glasnudlar, gröna linser, keso, kvarg och bönor av alla dess slag. Med dessa varor ska vi ändra våra matvanor i veckorna och äta nyttigare men fredag och lördag blir det en del grillat och massor med grönt.

Ikväll lagade jag kyckling med broccoli och gröna linser, till det glasnudlar och en limedressing. Det blev jättegott och det blev över så jag och Rikard har till lunch imorgon.

Efter middagen gick vi ut och pysslade med hästarna Prince var så med och då tog jag in honom i stallet och sadlade honom. Han är så rolig för när sadelgjorden skall på så ska han vara med och titta vad jag gör. Då kan vi prata om att vara vig, mulen är vid mina händer och gärna röra med läpparna vid spännena :)
 Bild sommar 2014

Vi gick in i ridhuset idag och tränade i trav ifrån marken med att sänka huvudet ute på spåret. Han gick i väldigt bra form och jobbade korrekt med bak, buk, rygg och hals. Jag visar med min kropp att jag vill att han sänker huvudet och halsen aning, detta har vi naturligtvis lärt in med närkontakt för att sedan öka avståndet.

Efter en liten stund kom Rikard och då ställde jag mig på tunnan. Guess what, Prince bjöd in mig att sitta upp på honom. Han ställde sig intill mig och då satt jag upp på honom. Jag hade egentligen inte tänkt sitta upp idag men när han bjöd upp så :)

Jag skrittade två varv med Rikard som stöd ifrån marken och hoppade sedan av. Jag har en sådan positiv känsla i hela kroppen nu.

Hästarna fick sin lucern, betfor, mineraler och hö så de har hela natten. Vi stod en lång stund och tittade på stjärnorna som var väldigt tydliga ikväll. När vi kom in sköljde jag jordgubbar och skivade upp bananslantar och la upp i våra nya "gammaldags" rosa skålar. Till det hade jag keso och Rikard kvarg och Michel yoghurt. Kaffe var givet också för oss vuxna och det blev en riktigt god kvällsfika.

Inga kommentarer: