Summa sidvisningar

torsdag 9 april 2015

Arbete och nöje

Igår kväll så tränade vi frihetsdressyr med Prince och Duo. Jag masserade gluteus muskulaturen samt semimembranosus, semitendinosus och biceps femoris på båda hästarna. Duo fick jag gå in mer på djupet då han ofta får tillbaka muskelspänning i vänster sida kring höftleden. Nu går killarna på ca 3,5 hektar kuperad terräng med backar så de får jobba ordentligt med bakpartiet.
Efter jobb fick de morötter och nattahöet.

--------------------------------------------------------------------------------

Vilken otroligt härlig dag det har varit idag. Solen har strålat och gräset har blivit härligt grönt i trädgården. Idag har vi räfsat stallbacken och mockat ur och räfsat en rasthage. Vi hann också fixa i hör hörnan. Det är så skönt och få ordning efter vintern även om det är jobbigt. Resultatet tar över den jobbiga känslan som tur är.

Efter grovgörat så tog jag in Prince ifrån hagen och pysslade och ryktade. För oss djurägare så är detta en vardag men jisses vad han fäller. Jag spottade och fräste några gånger då jag hade päls i hela ansiktet. Tvi katten vad det är räligt med hår i fejset ;)

Jag sadlade honom och hör och häpna han har gått upp ett hål, Jay...

Vi körde lite tänka till övningar som att "ta sig ur repet" och jag stod uppe på tunna och longerade och bytte varv ute på volten. Allt fungerade klockrent och då var det dags att hoppa upp i sadeln. Prince var trött av värmen idag och distraherad av katten och Michel som fotade. :) snacka om att jag känner igen mig ifrån när jag var liten. När jag satt i skolbänken och något hände utanför fönstret, min koncentration var som bortblåst då, hahaha.

Men när vi kom till koncentration igen så gick det bra. Jag kom ut på volten bra och Rikard är ett stöd fortfarande ifrån marken och i repet.

Inga kommentarer: